diumenge, 18 d’abril del 2010

Necessitats , obligacions i oportunisme

Les necessitats que venen donades moltes vegades per discursos que són totalment acceptables i democràtics , amaguen moltes altres vegades  obligacions marcades per agenda política . Si d´ una banda crec i accepto que la consulta sobiranista és lícita i plenament democràtica , em pregunto i demano : per què crea tanta por i tanta animadversió cap a cert tipus de gent , quan dic cert tipus no em refereixo a cap perfil de tipus espanyolista o anti Catalanista . Volent o no penso que les consultes sobre l´ independència han nascut amb mancances i sense emmirallar  clarament la realitat de la societat Catalana . Primer no  respectant clarament  el cens electoral , que ens agradi o no és el de la població que pot votar , i després no representant totes les opcions possibles del nostre espectre polític , hem de reconèixer clarament que també hi ha gent que està disposada a defendre el No . També m´ agradaria saber quin tipus de finançament reben les plataformes per la consulta , i si totes les aportacions són totalment voluntàries com se´ ns sembla fer veure . Ja m´ estranyaria que els pota negra de CiU no s´ hagin encarregat de fer grans aportacions , seria un bon moment per netejar molt del diner que s´ ha rebut a través de fundacions i il·lícitament , una manera de blanquejar . Per això demanaria que els contes de totes les plataformes foren oberts al ciutadà . També demanaria que si les plataformes ho auto gestionen tot que també es preocupin de fer-ho tot , algú pot veure normal que el Mero i el Pidemunt pengin una pancarta del Banc de Sang o de la Marató de TV3 , però no pot veure gaire normal que en pengin d´ altre tipus . Particularment estic en contra de què els meus impostos vagin directament destinats a que uns oficials municipals  perdin hores penjant propaganda d´ organismes i plataformes que poden fer la publicitat pels seus propis medis . Bé veiem que a les municipals els pota negra de CiU utilitzen maquinària pesada de particulars , i se´n guardaran d´ utilitzar la pública , ells i qualsevol altre partit .  
Una de les altres coses que veig , és la profunda hipocresia que sempre regna en un poble , un pot dir amb veu alta que és partidari d´ això i allò , d´ altres d´ això i allò i en donaran suport polític , però d´ això de donar suport polític al de penjar un llençol al balcó de casa , això ja és massa ... segons qui no pot demostrar explícitament que defensa l´ independència , els vots valen molt ... a les Municipals , Nacionals , Estatals i Europees .
Jo mateix , després de vagar cap amunt i cap avall dintre del meu ideari polític , que ara mateix gairebé ja ratlla l´ anarquisme o directament definint-me àcrata per dignitat , no sóc partidari d´ aquestes consultes . Els meus problemes reals en aquesta societat interactiva no m´ inspiren pensaments obligatoris , ni necessaris per què la meva no assistència a les consultes del 25 d´ Abril , em facin oblidar la meva identitat . Potser i cada vegada més ,  és que el nostre problema és el de mirar-nos al melic i creure´ns l´ atracció del món com a poble i nació , i deixar de banda problemes socials reals que fan empobrir molt més la nostra corrompuda societat . L´ oasi Català que oneja incansablement la seva senyera no li preocupa que la comarca del Bages sigui la més alta amb índex de destrucció de treball ? Li preocupa el retall incansable per part de l´ administració a cada moment i cada dia de serveis socials que els nostres pares i avis van aconseguir corrents darrera una porra ? Li preocupa que l´ inversió pública per part de l´ administració sempre beneficiï als mateixos ? .
L´ altre dia parlant amb un confés i declarat independentista li traslladava tots aquests meus pensaments , ell em contestava que tot es solucionaria si aconseguíssim l´ independència , primer l´ independència , llavors lo altre . Jo de moment intentaré lluitar pels últims drets socials que les elits i classes dominants ens volen acabar pispant sabent en tot moment d´ on sóc i quina és la meva identitat .

2 comentaris:

  1. Estimat Kico:
    Com diu el "panfleto" de la plataforma local: "si no votes llavors no tens dret a queixar-te"
    Apa! i es queden tan amples! o sigui, en una suposada independència, els no votants queden fora del sistema per no estar d'acord o amb el fons o amb la forma...que en penses?

    ResponElimina
  2. Com ja dic en l´ article crec que les consultes neixen amb mancances , el mateix NO , no té representació dintre de la plataforma , i jo entenc que per l´ exercici ple i democràtic com a reflex de societat en una mateixa plataforma de decisió hi han d´ haver exposades totes les parts en qüestió fins i tot si algú defen l´ abstenció .

    ResponElimina